Prohledat tento blog

pátek 5. června 2009

Při pátku

Dnes propukající eurovolby se mají stát jakýmsi testem momentálního stavu naší náladově i názorově rozvrtané společnosti, což je důležité pro nás Čechy, ale pro europořadatele voleb jistě už méně. (Server aktualne.cz pro nerozhodné či zvídavé nabízí celkem šikovný orientační manuál - a už z prvního pohledu na rozcestník vyplývá, že "antievrospkých" stran tu máme nějak podezřele mnoho. Ale hádám, že vy už asi (jako většina lidí v téhle zemi) rozhodnutí jste.)

Z pohledu zlomyslně mediálního byly předvolební půtky velmi zajímavé, což jsem se průběžně snažila dokumentovat svými amatérskými postřehy a neumělými fotkami - takže víte vše o různých antikampaních, přípravě řízka v trojobalu a jiných vaječných specialitách, případu nevěrné Andrey či o zeleném klipu o tom, že voliči jsou dobytek... V tomhle týdnu k zajímavostem přibyl i znamenitě zacílený televizní dokumentární cyklus o procesu s Miladou Horákovou (ano, právě za tohle ráda platím poplatky!) - a v závěru týdne pochopitelná reakce komunistů na jeho uvedení těsně před volbami, což šířeji komentuje třeba Bohumil Doležal v Neviditelném psu.

K volbám vyrážím dnes úderem otevření příslušných místností na rodném pražském sídlišti - a pak už budu jenom zvědavá na výsledky. Ty ovšem nelze přeceňovat (i když výsledek příjemný pro mé názory uvítám drobným radostným řevem) - malý český rybníček je přece neizolovatelnou součástí velkého a složitého vodního systému. O tom, že budu mít v nejbližší době dostatek důvodů k úzkosti, svědčí třeba velevstřícná návštěva prezidenta Baracka Obamy v "muslimském světě" (začínám si zvykat, že při takových návštěvách nechává svou první dámu doma: v tamtom světě přece žádné dámy neexistují).

P.S. Mimochodem vám musím s radostí oznámit, že jsem se právě s Neviditelným psem domluvila na pravidelnějším psaní o filmových premiérách (samozřejmě budu recenze uveřejňovat přednostně na tomto blogu). Jde sice o aktivitu plně nekomerční (alespoň ale hrdě zhubnu), Pes však v souladu s tím a na rozdíl od velkých serverů (které navíc dost mizerně plaí, což je ponižující) nevyvíjí žádné tlaky ohledně požadavků, jak by text měl vypadat, aby zvábil a zaujal pomyslného průměrného čtenáře. Kupříkladu tedy bez vrčení snese moje dlouhé a složité věty a nějaká ta cizí slova (pokud je nepopletu a vůbec se na ně zmůžu).

8 komentářů:

  1. Jo jo volby, včera jsem byla na degustaci J.Horta
    a dnes jsem patřičně znavená. Tak doufám, že vůbec se s obálkou trefím do urny. Jen volím Mirka Štětinu na rozdíl od Vás.( to jenom, aby jste si mohla udělat trochu obrázek o politickém spektru nás čtenářů)
    Nebude příště anketa ohledně Koralíny. Miluji animované filmy, víc ty nemaistreamové i Pixar je na mě moc popkornový, ale když se tam vaří, nebo ten děda ve Vzhůru do oblak připomíná pana Pojara. Jediný filmový festival na který pravidelně jezdím je ten Anifesťácký. Ale myslím, pokud by jste skousla ošklivou kresbu Priita Pärna tak by se Vám Život bez Gabrielly Ferri taky líbil. Eva Součková

    OdpovědětVymazat
  2. http://www.youtube.com/watch?v=UvjlWzAxe-8

    OdpovědětVymazat
  3. Docela me mrzi, ze se tenhle blog vic a vic posouva z filmoveho blogu k blogu, ktery proste jen urazi lidi s odlisnym nazorem, bez argumentu - ale koneckoncu, tak uz urazky funguji. Budu se tesit, ze si treba ted, po volbach, prectu zase neco vic o filmech.

    OdpovědětVymazat
  4. ad Jakub : jak může někoho urazit, když čte něčí odlišný názor ?
    autorka prostě žije i něčím jiným, než jen filmem...
    mimochodem, já volil Hybáškovou

    OdpovědětVymazat
  5. "český rybníček jako součást (evropského) vodního systému" - dobré ! chválím

    OdpovědětVymazat
  6. Jakub: Když vám urážím jinými názory, tak to proboha nečtěte! Vy i já máme naprostou svobodu dělat si, co chceme. Nemám žádnou povinnost psát o filmech nebo vyargumentovávat pro vás své názory, protože tenhle blog je něco, co dělám zcela zadarmo, dobrovolně a pro radost. Mimochodem "politické" a "kombinované" (to jest různě plkavé a těkavé) texty zde mají v poslední době mnohem větší návštěvnost než texty "jen" o filmu. Byla jsem tím dost překvapená a rozhodně od nich i z tohoto důvodu nehodlám zcela ustoupit.

    Rozhodně mne velmi těší, že tady někteří píšete, jak jste volili - i když je to jinak, než já, tuším, že cítíte, že vás tady za to nikdo nebude kárat, vychovávat nebo ironizovat. Tohle je přece naprosto volný prostor pro diskusi!

    Alena

    OdpovědětVymazat
  7. Samozřejmě, že máte pravdu, váš blog nemusím číst, pokud se mi nelíbí. Stejně tak máte pravdu, že vám nemám co říkat, o čem psát a o čem ne - koneckonců, tak jsem svůj komentář ani nemyslel, a jestli byl takhle pochopen, tak jsem to napsal blbě. Vaše texty mě většinou baví číst, a to, co jsem napsal, byl jen komentář k tomu, co mi na nich poslední dobou začalo vadit. Je to jen názor jednoho příležitostného čtenáře vašeho blogu a dál z něho neplyne samozřejmě nic. Teď, když ho po sobě čtu, si myslím, že jsem ho formuloval zbytečně ostře, a za to se omlouvám.

    OdpovědětVymazat
  8. Jakub: O.K., já jsem zase příliš přecitlivělá a netýkavá. Takže jsme se dobře sešli... Ale pro mne je taková ostrá kritika nakonec vždycky zdravá, protože mám sklon různě nekontrolovaně ujíždět - donutil jste mne zamyslet se, co to tady vlastně provádím a proč - a že si tímhle směřováním taky nejsem vždycky moc jistá. Takže děkuju!

    OdpovědětVymazat